Friday 16 May 2014

5 fakta tentang Taylor Swift yang anda mungkin tidak tahu !

10 fakta tentang Taylor Swift yang anda mungkin tidak tahu !

1. Tidak menyukai subjek Matematik.
Sejak di bangku sekolah lagi, penyanyi yang bernama Taylor Alison Swift ini boleh dikatakan sebagai pelajar yang rajin dan berprestasi. Dalam tiap mata pelajaran yang diambilnya, Swift kerap mendapat gred A atau B! Namun ada satu mata pelajaran yang dibencinya, MATEMATIK!



2.Berbakat sejak kecil lagi.
Sejak kecil, Taylor Swift sudah percaya diri dengan suara yang dimilikinya. Ketika berumur 11 tahun, Swift sudah berani mempamerkan demo karaokenya pada tetangganya di Nashville. Masih di tahun yang sama, Swift pernah menyanyikan lagu kebangsaan Amerika di pertandingan bola keranjang Philadelphia 76ers.



Setahun kemudian Swift telah mampu menulis lagu dan mulai menguasai alat musik gitar. Siapa yang pertama kali mengajari Swift bermain gitar? Tukang servis komputer! Hingga saat ini, Swift dikhabarnya telah menulis lebih dari 200 lagu! hebat!

3. Sering patah hati.
Cantik, berbakat dan pintar bukan jaminan bagi Swift untuk tidak pernah merasakan pedihnya patah hati. Joe Jonas adalah jejaka yang berjaya mematahkan hati Taylor Swift melalui pembicaraan telefon yang berdurasi 27 saat. Hati lembut Swift kembali terluka saat dia putus cinta dengan John Mayer beberapa tahun kemudian. Lagu Dear John oleh Swift kononnya ditulis untuk menyindir John Mayer. Namun Swift membantah isu tersebut.



4. Hasil karya Taylor Swift.
Taylor Swift mempunya ciri khas pada karya-karyanya. Kebanyakan lagu-lagu Swift menceritakan kehidupan sehari-harinya, termasuk kisah cinta. Lagu You Belong With Me merupakan kisah Swift ketika mengagumi seseorang di sekolahnya.

Lagu Last Kiss dan Forever & Always diciptakan untuk bekas kekasihnya, Joe Jonas. Sedangkan Back to December konon diciptakan untuk Taylor Lautner. Satu lagi adalah lagu Enchanted yang menceritakan kesan Swift saat bertemu dengan Adam Young (Owl City). Uniknya, dalam menulis lagu tentang orang lain, Swift selalu menyebut nama asli dari 'mangsanya'.



5.Cita-cita selain menjadi pemuzik.
Sejak kecil Swift sebenarnya mempunya cita-cita lain selain sebagai penyanyi maupun penulis lagu. Jika dia tidak menjadi seorang penyanyi, Swift mengakui bakal berusaha untuk menjadi seorang detektif forensik. Sedangkan hobi lain Swift di luar muzik adalah melakukan eksperimen di dapur.


Baca ni !!
Wtf! Gambar Taylor swift tersebar !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...